Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn beïnvloeden en die voorwaarden creëren om activiteiten op overige niveaus effectief en efficiënt te kunnen uitvoeren. De training strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Je ontdekt welke veranderstrategie je moet toepassen om je toegevoegde waarde zichtbaar te maken. Daarnaast krijg je diepgaand inzicht in de behoefte van de interne klant en in de mogelijkheden om klantervaringen positief te beïnvloeden. Je leert hoe je de acceptatie en resultaten van jouw plannen kunt vergroten.
De deelnemers wordt geleerd:
■ Fases in het inkoopproces.
■ Gespreks- en luistervaardigheden op proces- en relatieniveau.
■ Managen van jouw inkooptalent.
■ Herkennen van weerstand bij de adviesvrager.
■ Omgaan met weerstand en belangentegenstellingen.
■ De beïnvloedingsstrategie.
■ Relatiemanagement.
■ Draagvlak en acceptatie.
Kenmerken:
■ 2 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■ 4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■ 2 Insight Profiel Scans
■ Deelnemers: maximaal 6
■ Certificaat na deelname
Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn beïnvloeden en die voorwaarden creëren om activiteiten op overige niveaus effectief en efficiënt te kunnen uitvoeren. De training strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Je ontdekt welke veranderstrategie je moet toepassen om je toegevoegde waarde zichtbaar te maken. Daarnaast krijg je diepgaand inzicht in de behoefte van de interne klant en in de mogelijkheden om klantervaringen positief te beïnvloeden. Je leert hoe je de acceptatie en resultaten van jouw plannen kunt vergroten.
De deelnemers wordt geleerd:
■ Fases in het inkoopproces.
■ Gespreks- en luistervaardigheden op proces- en relatieniveau.
■ Managen van jouw inkooptalent.
■ Herkennen van weerstand bij de adviesvrager.
■ Omgaan met weerstand en belangentegenstellingen.
■ De beïnvloedingsstrategie.
■ Relatiemanagement.
■ Draagvlak en acceptatie.
Kenmerken:
■ 2 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■ 4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■ 2 Insight Profiel Scans
■ Deelnemers: maximaal 6
■ Certificaat na deelname