4 Insight
Strategisch Inkopen

4 Insight
Strategisch Inkopen

Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn 
Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn 

Strategisch Inkopen

Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn beïnvloeden en die voorwaarden creëren om activiteiten op overige niveaus effectief en efficiënt te kunnen uitvoeren. De training strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Je ontdekt welke veranderstrategie je moet toepassen om je toegevoegde waarde zichtbaar te maken. Daarnaast krijg je diepgaand inzicht in de behoefte van de interne klant en in de mogelijkheden om klantervaringen positief te beïnvloeden. Je leert hoe je de acceptatie en resultaten van jouw plannen kunt vergroten.


De deelnemers wordt geleerd:
■    Fases in het inkoopproces.
■    Gespreks- en luistervaardigheden op proces- en relatieniveau.
■    Managen van jouw inkooptalent.
■    Herkennen van weerstand bij de adviesvrager.
■    Omgaan met weerstand en belangentegenstellingen.
■    De beïnvloedingsstrategie.
■    Relatiemanagement.
■    Draagvlak en acceptatie.


Kenmerken:
■   2 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■   4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■   2 Insight Profiel Scans
■   Deelnemers: maximaal 6
■   Certificaat na deelname

Strategisch Inkopen

Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn beïnvloeden en die voorwaarden creëren om activiteiten op overige niveaus effectief en efficiënt te kunnen uitvoeren. De training strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Je ontdekt welke veranderstrategie je moet toepassen om je toegevoegde waarde zichtbaar te maken. Daarnaast krijg je diepgaand inzicht in de behoefte van de interne klant en in de mogelijkheden om klantervaringen positief te beïnvloeden. Je leert hoe je de acceptatie en resultaten van jouw plannen kunt vergroten.


De deelnemers wordt geleerd:
■    Fases in het inkoopproces.
■    Gespreks- en luistervaardigheden op proces- en relatieniveau.
■    Managen van jouw inkooptalent.
■    Herkennen van weerstand bij de adviesvrager.
■    Omgaan met weerstand en belangentegenstellingen.
■    De beïnvloedingsstrategie.
■    Relatiemanagement.
■    Draagvlak en acceptatie.


Kenmerken:
■   2 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■   4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■   2 Insight Profiel Scans
■   Deelnemers: maximaal 6
■   Certificaat na deelname

4 Insight helpt u graag

Wilt u meer weten over 4 Insight en ons trainingsaanbod, of heeft u een specifieke vraag over één van onze trainingen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

4 Insight helpt u graag

Wilt u meer weten over 4 Insight en ons trainingsaanbod? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.