De doelgroep bestaat uit deelnemers die hun Commerciële Communicatie vaardigheden naar een hoger strategisch werk- en denkniveau willen brengen binnen het voeren van het verkoopgesprek. Ook leren ze om zich te verbreden naar het professioneel adviseren van de klant. De deelnemers zullen kennis, inzicht en vaardigheden krijgen in het Impactvragenmodel en de basiselementen van klantgericht accountmanagement. Je leert de essentie uit complexe vraagstukken te halen en hoe om te gaan met weerstand en tegenwerpingen. Hoe je strategische accountgesprekken voert en hoe je daarbij een sterke rol in kunt nemen.
De deelnemers wordt geleerd:■ De behoeftebepaling met de 5 fases van het Impactvragenmodel.
■ De overtuigingskracht tijdens het beargumenteren te vergroten.
■ De wijze van communiceren, woordkeuze, intonatie en non-verbaal.
■ Omgaan met weerstand en tegenwerpingen tijdens een onderhandeling.
■ Het sturen van wederzijdse belangen en verwachtingen.
■ Het creëren van commitment voor een wederzijds winstgevende relatie.
Kenmerken:
■ 2 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■ 4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■ 2 Insight Profiel Scans
■ Deelnemers: maximaal 6
■ Certificaat na deelname