Je hebt een vaardigheidstraining gevolgd en mede door de trainer ben je enthousiast en bruis je van de energie. Na de training heb je nieuwe inzichten gekregen en zit je vol goede voornemens om het geleerde in praktijk te brengen en het vanaf nu anders, meer en beter te doen. De eerste tijd lukt dat goed. En toch glij je vaak vervolgens bijna onopgemerkt terug in je oude patronen. Herkenbaar?
Het anders doen betekend oude gewoontes en patronen doorbreken. En dat kost tijd en herhaling. Uit onderzoek blijkt dat het 30 dagen duurt om het oude gedrag te doorbreken, vervolgens 30 dagen om de nieuwe inzichten “in te slijpen”. 30 Dagen om je nieuwe operationeel werkgedrag je eigen te maken. En 30 dagen om door druk niet te vervallen in je oude patronen maar te vertrouwen op je nieuw inzichten.
De praktijk leert dat de curve ontstaat na de eerste 30 dagen. Ook hier geldt de 80-20% regeling als er niet ingegrepen wordt. Voor nog maar 20% gebruiken we de nieuwe inzichten en voor 80% vervallen we in oud gedrag. Doodzonde van de financiële- en tijdsinvestering.
Bij 4 Insight vinden we dat een training pas succesvol is wanneer er en gestructureerd en blijvende verandering in het operationeel werkgedrag zichtbaar is. Daarom pakken wij dit anders aan. De training wordt gevolgd door een 4-tal persoonlijke coaching sessies, specifiek gericht op de trainee.
De trainee wordt op deze manier om de 30 dagen bijgestuurd ten opzichte van de in praktijk gerealiseerde resultaten. We bespreken hierin de nieuwe casuïstiek, waar men tegenaan is gelopen en hoe hier met de geleerde inzichten een beter resultaat te realiseren is.
Hierdoor buigen we de curve steeds tijdig om naar een blijvende stijgende lijn. De nieuwe inzichten zijn uiteindelijk voor 80+% een vast patroon geworden binnen het operationeel werkgedrag.
Je hebt een vaardigheidstraining gevolgd en mede door de trainer ben je enthousiast en bruis je van de energie. Na de training heb je nieuwe inzichten gekregen en zit je vol goede voornemens om het geleerde in praktijk te brengen en het vanaf nu anders, meer en beter te doen. De eerste tijd lukt dat goed. En toch glij je vaak vervolgens bijna onopgemerkt terug in je oude patronen. Herkenbaar?
Het anders doen betekend oude gewoontes en patronen doorbreken. En dat kost tijd en herhaling. Uit onderzoek blijkt dat het 30 dagen duurt om het oude gedrag te doorbreken, vervolgens 30 dagen om de nieuwe inzichten “in te slijpen”. 30 Dagen om je nieuwe operationeel werkgedrag je eigen te maken. En 30 dagen om door druk niet te vervallen in je oude patronen maar te vertrouwen op je nieuw inzichten.
De praktijk leert dat de curve ontstaat na de eerste 30 dagen. Ook hier geldt de 80-20% regeling als er niet ingegrepen wordt. Voor nog maar 20% gebruiken we de nieuwe inzichten en voor 80% vervallen we in oud gedrag. Doodzonde van de financiële- en tijdsinvestering.
Bij 4 Insight vinden we dat een training pas succesvol is wanneer er en gestructureerd en blijvende verandering in het operationeel werkgedrag zichtbaar is. Daarom pakken wij dit anders aan. De training wordt gevolgd door een 4-tal persoonlijke coaching sessies, specifiek gericht op de trainee.
De trainee wordt op deze manier om de 30 dagen bijgestuurd ten opzichte van de in praktijk gerealiseerde resultaten. We bespreken hierin de nieuwe casuïstiek, waar men tegenaan is gelopen en hoe hier met de geleerde inzichten een beter resultaat te realiseren is.
Hierdoor buigen we de curve steeds tijdig om naar een blijvende stijgende lijn. De nieuwe inzichten zijn uiteindelijk voor 80+% een vast patroon geworden binnen het operationeel werkgedrag.
Profiel- en Sales Analyse
Krijg je meer inzicht in hoe je je rol als Sales Professional invult en ontdek je strategieën voor klantbenadering.
Bij 4 Insight starten we elke training met een Profiel- en Sales Analyse om zo een goed inzicht te verkrijgen van je huidige situatie en welke doorontwikkelingen gewenst zijn.
■ 4 Insight Profiel Analyse is een persoonlijkheidsanalyse met de verdieping op het operationeel gedrag en de denkstijlen en drijfveren. Het geeft je een kader om meer inzicht in jezelf te verkrijgen en op basis daarvan je verder persoonlijk te ontwikkelen. Uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen een goed beeld van zichzelf hebben zij ook beter effectieve strategieën kunnen ontwikkelen voor hun interacties met anderen. Inzicht in je eigen stijl en het herkennen van de stijl van je gesprekspartner maken je gesprekken efficiënter.
■ 4 Insight Sales Analyse is een persoonlijke salesanalyse met de verdieping op de sales- en communicatiestijlen. Je ontdekt hoe je je rol als sales professional invult. We staan stil bij je specifieke kwaliteiten en aandachtspunten op commercieel gebied. En je verkrijgt inzicht in de gedragingen, behoefte en voorkeuren van je gesprekspartner en hoe je hierbij kan aansluiten.
De meerwaarde van deze analyses is dat het een goede beoordelingstool is. De analyses vormen een goede basis om op terug te vallen en kan gezien worden als een nul-meeting waaraan de persoonlijke ontwikkeling op een later tijdstip opnieuw getoetst kan worden. Het rendement van een training kan hierdoor inzichtelijk gemaakt worden.
Profiel- en Sales Analyse
Krijg je meer inzicht in hoe je je rol als Sales Professional invult en ontdek je strategieën voor klantbenadering.
Bij 4 Insight starten we elke training met een Profiel- en Sales Analyse om zo een goed inzicht te verkrijgen van je huidige situatie en welke doorontwikkelingen gewenst zijn.
■ 4 Insight Profiel Analyse is een persoonlijkheidsanalyse met de verdieping op het operationeel gedrag en de denkstijlen en drijfveren. Het geeft je een kader om meer inzicht in jezelf te verkrijgen en op basis daarvan je verder persoonlijk te ontwikkelen. Uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen een goed beeld van zichzelf hebben zij ook beter effectieve strategieën kunnen ontwikkelen voor hun interacties met anderen. Inzicht in je eigen stijl en het herkennen van de stijl van je gesprekspartner maken je gesprekken efficiënter.
■ 4 Insight Sales Analyse is een persoonlijke salesanalyse met de verdieping op de sales- en communicatiestijlen. Je ontdekt hoe je je rol als sales professional invult. We staan stil bij je specifieke kwaliteiten en aandachtspunten op commercieel gebied. En je verkrijgt inzicht in de gedragingen, behoefte en voorkeuren van je gesprekspartner en hoe je hierbij kan aansluiten.
De meerwaarde van deze analyses is dat het een goede beoordelingstool is. De analyses vormen een goede basis om op terug te vallen en kan gezien worden als een nul-meeting waaraan de persoonlijke ontwikkeling op een later tijdstip opnieuw getoetst kan worden. Het rendement van een training kan hierdoor inzichtelijk gemaakt worden.