4 Insight
Master Relatie Management

4 Insight
Master Relatie Management

De Master Relatie Management is een driedaagse training en bestaat uit de combinatie van Excellent Onderhandeling en Strategisch Relatiemanagement.
De Master Relatie Management is een driedaagse training en bestaat uit de combinatie van Excellent Onderhandeling en Strategisch Relatiemanagement.

Master Relatie Management

Excellent Onderhandelen

In deze training ontwikkel je het optimaal beheersen van onderhandelingsvaardigheden om tot de gewenste resultaten te komen. Dit betekent zowel het bereiken van een optimale uitkomst bij complexere onderhandelingen als het creëren van een goede relatie. Uitgangspunt is het zoeken naar een win-winsituatie waarbij het probleem gescheiden wordt van de mensen. Samen wordt gewerkt aan een succesvol onderhandelingsresultaat. Resultaatgericht Onderhandelen Next Level is bestemd voor deelnemers die in hun dagelijkse praktijk verantwoordelijk zijn voor het voeren van onderhandelingen met strategische partners. De onderhandelingen betreffen doorgaans complexe afspraken waarin voor alle partijen een groot afbreukrisico zit.


Strategisch Relatiemanagement

Tijdens de training ontwikkelen de deelnemers hun kennis, inzicht en vaardigheid in het toepassen van de Customer Challenge methodiek, gebaseerd op het TTT-principe (Teach, Tailor & Take control). Na de training hebben de deelnemers het inzicht gekregen dat het op basis van expertise de confrontatie met de klant zoeken, een beter salesresultaat en een langdurige relatie oplevert, dan een attitude die vooral gericht is op het goed houden van de relatie. Na de training hebben de deelnemers de vaardigheid om door middel van een goede storyline de perceptie van de klant te reframen (Teach), hun gesprek op de DMU af te stemmen (Tailor) en krachtig af te sluiten (Take control). Binnen deze training gaan we vooral uit van situaties waarin een klant niet alleen manifeste behoeften heeft, maar juist ook latente behoeften. 

Master Relatie Management

Excellent Onderhandelen

In deze training ontwikkel je het optimaal beheersen van onderhandelingsvaardigheden om tot de gewenste resultaten te komen. Dit betekent zowel het bereiken van een optimale uitkomst bij complexere onderhandelingen als het creëren van een goede relatie. Uitgangspunt is het zoeken naar een win-winsituatie waarbij het probleem gescheiden wordt van de mensen. Samen wordt gewerkt aan een succesvol onderhandelingsresultaat. Resultaatgericht Onderhandelen Next Level is bestemd voor deelnemers die in hun dagelijkse praktijk verantwoordelijk zijn voor het voeren van onderhandelingen met strategische partners. De onderhandelingen betreffen doorgaans complexe afspraken waarin voor alle partijen een groot afbreukrisico zit.


Strategisch Relatiemanagement

Tijdens de training ontwikkelen de deelnemers hun kennis, inzicht en vaardigheid in het toepassen van de Customer Challenge methodiek, gebaseerd op het TTT-principe (Teach, Tailor & Take control). Na de training hebben de deelnemers het inzicht gekregen dat het op basis van expertise de confrontatie met de klant zoeken, een beter salesresultaat en een langdurige relatie oplevert, dan een attitude die vooral gericht is op het goed houden van de relatie. Na de training hebben de deelnemers de vaardigheid om door middel van een goede storyline de perceptie van de klant te reframen (Teach), hun gesprek op de DMU af te stemmen (Tailor) en krachtig af te sluiten (Take control). Binnen deze training gaan we vooral uit van situaties waarin een klant niet alleen manifeste behoeften heeft, maar juist ook latente behoeften. 

Master Relatie Management

De deelnemers wordt geleerd:
■    De stijlen van onderhandelen te herkennen en je strategie aan te passen.
■    De verschillen tussen Lose-Lose, Win-Lose en Win-Win onderhandelingen.
■    Een onderhandeling volgens het Insight Model voor te bereiden.
■    Inzicht in de principes en fasen van onderhandelen.
■    Te openen, te denken en handelen vanuit negotiables en non-negotiables.
■    Te denken en handelen vanuit verschillende scenario’s.
■    Customer Challenge, het waarom van succes.
■    Het Insight gespreksmodel.
■    Doorgronden van de situatie- en knelpuntvragen.
■    Teach en Tailer de relatie en de techniek van het reframen.
■    Take Control, het omgaan met tegenwerpingen en weerstanden.


Kenmerken:
■   3 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■   4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■   4 Insight Profiel Scans
■   Deelnemers: maximaal 6
■   Certificaat na deelname

Master Relatie Management

De deelnemers wordt geleerd:
■    De stijlen van onderhandelen te herkennen en je strategie aan te passen.
■    De verschillen tussen Lose-Lose, Win-Lose en Win-Win onderhandelingen.
■    Een onderhandeling volgens het Insight Model voor te bereiden.
■    Inzicht in de principes en fasen van onderhandelen.
■    Te openen, te denken en handelen vanuit negotiables en non-negotiables.
■    Te denken en handelen vanuit verschillende scenario’s.
■    Customer Challenge, het waarom van succes.
■    Het Insight gespreksmodel.
■    Doorgronden van de situatie- en knelpuntvragen.
■    Teach en Tailer de relatie en de techniek van het reframen.
■    Take Control, het omgaan met tegenwerpingen en weerstanden.


Kenmerken:
■   3 Daagse training van 09:00 - 17:00 uur
■   4 Coaching sessies, persoonlijk 1 op 1
■   4 Insight Profiel Scans
■   Deelnemers: maximaal 6
■   Certificaat na deelname

4 Insight helpt u graag

Wilt u meer weten over 4 Insight en ons trainingsaanbod, of heeft u een specifieke vraag over één van onze trainingen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

4 Insight helpt u graag

Wilt u meer weten over 4 Insight en ons trainingsaanbod? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.